luni, 26 decembrie 2016

PREȚUL CONCURENȚEI NELOIALE

Marii jucători pe piața producției de aeronave civile și militare dacă luăm în calcul primii 10 mari producători după numărul de unități produse pe an, cifra de afaceri și profitul realizat din vânzarea aeronavelor, își permit să aplice concurenței lovituri sub centrură în urma cărora mor mii de persoane nevinovate. https://youtu.be/caupqMpmCD8 https://youtu.be/2F4G5H_TTvU?list=RDxBlQZyTF_LY Se pare că profitul net este mai important decât viața unor oameni nevinovați. De la primele aeronave costruite și până în prezent au existat peste 12.800 incidente de zbor dar și peste 1300 catastrofe aeriene în care și-au pierdut viața zeci de mii de pasageri și membri ai echipajului. În ciuda faptului că toate companiile aeriene dau asigurări că zborul cu avionul este cel mai sigur și rapid mod de deplasare, din păcare realitatea a dovedit altceva. Tot mai sigură este deplasarea terestră, decât cea navală marină sau aeriană. În cazul unor catastrofe prduse pe mare pasagerii și echipajul tot mai au o șansă de supraviețuire, existând un colac de salvare, o vestă sau un costul de izopren, care asigură supraviețuirea până la venirea unui echipaj de salvare. În cazul aeronavelor de pasageri, în ciuda unor invenții brevetate pentru salvarea echipajului, din motive economice nu se ia în calcul nici o metodă tehnică de asigurare a protecției persoanelor aflate la bord. Doar aparatele militare au un scaun special care este ejectat și care asigură parașutarea pilotului în condiții de siguranță. În cazul unor aeronave de pasageri, mai ales cele low cost, care sunt făcute din cârpeli și imporovizații pentru sporirea profitului companiei, un pasager care se îmbrcă într-u avion este bine să aibă o poliță de asigurare de viață și accidente, pentru situații dramatice. https://youtu.be/6urNFXkHfpY https://youtu.be/aOmK5g9hbiw Dar să privim domeniul aviatic din altă perspectivă. Există cazuri, destul de frecvente din păcate, când la ușa unor directori de firme de strasport persoane sau chiar a unor uzine care construiesc aeronave, bat persoane care fie au fost îndepărtate din strcturi de securitate sau care s-au pensionat sau au agenții private de securitate la nivel global care oferă servicii speciale. Unele servicii sunt legale, respectiv însoțirea pasagerilor cu unul sau mai mulți agenți secreți sub acoperire, care pot interveni în cazul unor incidente cu pasageri care pun în pericol viața altor pasageri sau să anihileze celule teroriste care vor să deturneze aeronava sau mai grav s-a transforme în kamicaze și să lovească obietive civile sau sedii guvernemantale.Aici suntem de acord cu observația că multe companii refuză serviciile pe motiv că biletul de călătorie s-ar scumpi cu câțiva dolari, sau că echipajul ar putea controla situația de criză. Alte fieme oferă servicii de control bagaje, transport bagaje la cală, asigurarea securității aeronavei pe timpul staționării în aerogări și prevenirea montării unor bombe la bord, sau defectarea unor dispozitive tehnice de la bord care pun în pericol securitatea navigației aeriene. Și aici suntem de acord cu astfel de servicii.
Din păcate unele firme gen: Bleck Cube, Special Agents, Private Eye, Anonima Ucigași și multe altele, firme fantomă, formate din fantome fără identitate, oameni șocați care au luptat ani buni ca mercenari în forțele speciale și care nu știu decât să ucidă cu sânge rece oferă și alte servicii. Deși în urma anchetării prăbușirii unei aeronave investigațiile durează ani buni, și de multe ori, comisia de investigații constată că există și cauze necunoscute, de cele mai multe ori mâna criminală a unor agenți secreți privați nu poate fi dovedită pentru că nu există urme. Se speculează practica de a opri la sol toate aparatele care sunt de același tip cu cel prăbușit, iar dacă opinia publică vede că un avion similar cu un Boeing 727 de tip Antonov 154 s-a prăbușit de 11 ori (sau a avut incidente grave) în ultimii ani, numărul de pasageri scade foarte mult, compania aviatică intrând în faliment. De pildă Compania TAROM a cumpărat din ordinul lui Petre Roman două avioane Aerbuse, care s-au prăbușit la scurt timp unul la Verona și unul la Balotești.Compania Aerbuse din Europa concurează Concernul Boeing din USA, producând aparate mai fiabile, mai ieftine, cu consum mai mic de carburant la ora de zbor, cu o capacitate mai mare de transport, și prețuri pe bilet aproape la jumate față de avioanele Boeing, care zeci de ani a dominat producția de avioane de transport și militare alături de alte corporații americane. Și atunci, a venit la o ședință un inginer care a spus că nu se poate ține pasul cu concureța din Europa, Rusia, China, decât prin sabotarea producției de componente de siguranță, și prin acțiuni de sabotaj și diversiune, pentru ca în urma catastrofelor aeriene, ultramediatizate, partenerii să cumpere avioane americane mai scumpe dar mai sigure se spunea în exploatare. Zis și făcut, a dat un anunț în ziar și a angajat o armată de mercenari care să plece în diferite colțuri ale lumii și să boicoteze traasporturile aeriene și dacă este posibil să producă defecțiuni tehnice sau distrugeri ale unor componente de comandă și control pentru a se păbuși cât mai multe avioane, sau să se petreacă cât mai multe incidente privind incendii la bord, blocarea hifraulicii trenului de aterizare, virusarea compuerului de bord, inversarea comenzilor avionului, gazarea cabinei piloților cu gaze letale sau anestezice puternice și alte metode criminale. De exemplu dacă se modifică printr-un simplu scurt circuit un etaj de amplificare al radaului de bord, piloții nu pot observa dacă pe traiectul de zbor există obstacole (alte avioane, stoluri de păsări, vuturi, baloane meteo, rachete, drone, etc.) existând pericolul ciocnirii custfel de obiecte care la viteze apropiate de cea a sunetului produc dezintegrarea avionului. Simpla acoperire cu bandă adezivă a tubului Pittot, poate indica greșit viteza de zbor, modificarea altimetrului poate produce prăbușirea în munți, deșurubarea unei conducte de combustibil sau de comandă hidraulică sau tăierea unui simplu fie din cupru care alimentează servomotraorele din coada avionului ale profundorului și derivei sau ale leleroanelor și flapsurilor, poate produce un deazastru. Un avion modern este o întreagă uzină pe roți și anumite defecte nu se pot depista decât în timpul zborului când este prea târziu să se mai facă ceva, echipajul și pasagerii fiind vitime sigure în cazul unor catastrofe aeriene. Expeții spun că pe seama spionilor firmelor concurente sunt puse peste 38% din catastrofele aeriene, 25 la sută sunt cauze tehnice prin cedare sau îmbătrânire de material, 15 % sunt datorate unor condiții meteorologice excepționale, 10 % sunt erori de pilotaj sau acte suicidare din partea piloților care și-au asigurat familia cu polițe de asigurare uriașe (care nu pot fi plătite din cauza fraudării poliței) și restul sunt din cauze necunoscute. Asfel se poate observa că principalele cauze ale unor catastrofe aviatice vin de la firme concurente din cauza unei așa zise concurențe neloiale. În acest caz se recomandă măsuri speciale de securitate privind combaterea și anihilarea agenților care sunt plătiți să ucidă oameni pentru creșterea profitului și rentabilității adversarilor, însă din cauza obtuzității managerilor companiilor de trasport aviatic, multe companii merg pe varianta că lor nu li se va întâmpla niciodată un asemenea incident. Și în cazul prăbușirii avionului Tu 154 din data de 25 Decembrie în Marea Neagră, comisia de anchetă nu a exclus ipoteza unei mâini criminale a unui spion tehnologic din tabăra adversă, dar nici un atac de la sol cu o dronă de mari dimensiuni care să percuteze carena aparatului la peste 3.000 de metri. Oricum se pare că nu se va afla prea curând cauza catastrofei și nici nu se va reuși găsirea tuturor rămășițelor persoanelor decedate, pentru a fi identificate și predate familiilor, lucruri ce vor aduce acuze și critici serviciilor de securitate ale armatei rusești și a conducerii statului. Indiferent de alte lucruri de mai mică importanță, lumea a aflat că un avion militar rusesc cu militari la bord s-a prăbușit, au murit toți cei 92 de oameni aflați la bord, și cauzele catastrofei nu pot fi precizate. În acești termeni se pune problema fiabilității tehnicii de zbor rusești și a tehnicii militare în general, dar și problema securității și siguranței transporturilor aeriene pe cerul Rusiei și în statele învecinate. Momentan Rusia se află sub embargou economic și informativ din cauza dislocării de trupe de asalt în Peninsula Crimeea, și probemele politice cu vecinii tind să se radicalizeze atâta timp cât la butoanele unor state vecine vor veni musulmani, nemți, minoritari de alte etnii decât cele majoritate, lucuri care conduc la o stare de nesiguranță, precurosare a unui conflcit militar major, În cazul unei coaliții internaționale împotriva Rusiei, armele nucleare nu valoarează nici cât o ceapă degerată, oricând vreun general minoritar din eșalonul de jos poate comite un puci, cum s-a petrecut în România acum 27 de ani iar acest stat urmând să fie împărțit de marile corporații mutinaționale și de magnații financiari ai lumii bogate, urmând ca rușii să cânte pentru mult timp Corul Robilor din Opera Nabucco de Verdi. O ipoteză terifiană pentru pacea lumii, dar perfect plauzibilă.
Trimiteți un comentariu